۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۴۷

در قالب برنامه پزشک خانواده؛

۴۲ هزار ویزیت پزشک در مراکز خدمات جامع سلامت دشتی ارائه شد

۴۲ هزار ویزیت پزشک در مراکز خدمات جامع سلامت دشتی ارائه شد

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: ۴۲ هزار ویزیت پزشک در قالب برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان طی یک سال گذشته ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز احمدی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۶ مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان دشتی مجری برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی هستند که در یک سال گذشته در قالب این برنامه توسط ۱۵ پزشک شاغل در این مراکز ۴۲ هزار خدمت ویزیت پزشکی به مراجعین ارائه شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی در این زمینه گفت با اشاره به اجرای نظام ارجاع الکترونیک در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان افزود: در یک سال گذشته هزار و ۹۸۶ نفر از بیماران مراجعه کننده به این مراکز به پزشکان متخصص ارجاع داده شده‌اند.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته ۲ هزار و ۴۹ خدمت آزمایشگاهی، ۱۱ هزار و ۳۹۷ خدمت دارویی و ۲۱ هزار و ۳۷۳ خدمت مامایی در قالب برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی در شهرستان دشتی ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های ده گردشی برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به نقاط روستایی و دورافتاده گامی مهم در جهت تحقق اصل دسترسی عادلانه آحاد مردم به خدمات نظام سلامت است خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته ۵۵۰ مورد ده گردشی توسط تیم‌های سلامت مراکز مجری برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی شهرستان دشتی انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی بیان کرد: در قالب برنامه پزشک خانواده در یک سال گذشته داروهای رایگان در اختیار ۹۷۶ بیمار اعصاب و روان قرارگرفته است.

کد خبر 5710641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha